منیب

مُنیب گر ذلیل است باشد دلی برایش***مملوء ز مهر رویت،هم بغض هر عدویت

منیب

مُنیب گر ذلیل است باشد دلی برایش***مملوء ز مهر رویت،هم بغض هر عدویت

مشخصات بلاگ
منیب

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته ...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

عاقبت به خیر

چهارشنبه, ۳۰ اسفند ۱۳۹۱، ۰۴:۲۳ ب.ظ

وَ قَالَ علی بن الحسین (ع): إِنَّ رَجُلًا مِنْ أَهْلِ الْکُوفَةِ کَتَبَ إِلَى أَبِی الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ (ع) یَا سَیِّدِی أَخْبِرْنِی‏ بِخَیْرِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَهِ فَکَتَبَ:  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏ أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ مَنْ طَلَبَ رِضَى اللَّهِ بِسَخَطِ النَّاسِ کَفَاهُ اللَّهُ أُمُورَ النَّاسِ وَ مَنْ طَلَبَ رِضَى النَّاسِ بِسَخَطِ اللَّهِ وَکَلَهُ اللَّهُ إِلَى النَّاسِ وَ السَّلَام‏.

حضرت زین العابدین (علیه السلام)  فرمودند: مردی از اهل کوفه نامه ای به پدرم حسین بن علی (علیهما السلام) نوشت که ای سرور من مرا با خبر کن از امری که خیر دنیا و آخرت در آن باشد. پس آن حضرت در جواب او اینگونه نوشتند:  بسم الله الرحمن الرحیم. همانا هر کس طلب کند رضایت خداوند متعال را در عوض خشم مردم [ یعنی کاری را که مورد رضای خداوند است انجام دهد حتی اگر در این صورت مردم از او خشمگین شوند ]، خداوند خود امور او را به دست گرفته و از مردم بی نیازش می کند ولی اگر هر کس طلب کند رضایت مردم را در عوض خشم حضرت حق (جل جلاله)، خداوند هم او را به مردم واگذار می کند. والسلام.

«بحار الانوار - ج 75 - ص 127»

 

  • مهدی جعفری

نظرات  (۳)

گفتم به می عشقت کردی تو گرفتارم

گفتی تو شدی شیدا اما ز تو بیزارم

 

گفتم که سپردم دل بر زلف تو میدانی؟

گفتی که خمش بنشین هرگز نشوی یارم

 

گفتم ز دو عالم من داغ تو به دل دارم

گفتی برو از پیشم دیگر مکن آزارم

  • مجید پوریان منش
  • عرض ادب و احترام
    با یک غزل فاطمی چشم به راهم.   یاعلی
  • مجید پوریان منش
  • عرض سلام و احترام
    با غزل "شـــرابخوار" چشم به راهم.
    یاعلی مدد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی