منیب

مُنیب گر ذلیل است باشد دلی برایش***مملوء ز مهر رویت،هم بغض هر عدویت

منیب

مُنیب گر ذلیل است باشد دلی برایش***مملوء ز مهر رویت،هم بغض هر عدویت

مشخصات بلاگ
منیب

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته ...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

اهمیت ولایت

شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۱، ۰۲:۳۹ ب.ظ

 

 


عَنِ النَّبِیِّ
 (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) قَالَ: لَوْ أَنَّ عَبْداً عَبَدَ اللَّهَ تَعَالَى مِثْلَ مَا قَامَ نُوحٌ (عَلَیْهِ السَّلَامُ) فِی قَوْمِهِ، وَ کَانَ لَهُ مِثْلُ جَبَلِ أُحُدٍ ذَهَباً یُنْفِقُهُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ أَمَدَّ اللَّهُ فِی عُمُرِهِ أَلْفَ سَنَةٍ، وَ حَجَّ عَلَى قَدَمَیْهِ أَلْفَ حِجَّةٍ وَ قُتِلَ بَیْنَ الصَّفَا وَ الْمَرْوَةِ مَظْلُوماً، وَ خَلَقَ اللَّهُ لَهُ مِن کُلِّ شَعْرَةٍ فِی جَسَدِهِ أَلْفَ مَلَکٍ، لِکُلِّ مَلَکٍ أَلْفُ لِسَانٍ، یُسَبِّحُ اللَّهَ تَعَالَى بِأَلْفِ لُغَةٍ، ثُمَّ لَمْ یَأْتِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ بِوَلَایَتِکَ‏ یَا عَلِیُ‏، أَکَبَّهُ اللَّهُ عَلَى مَنْخِرَیْهِ فِی النَّارِ، وَ لَمْ یَشَمَّ رَائِحَةَ الْجَنَّة.

در روایتی از حضرت سجاد (علیه السلام) آمده است که روزی حضرت ختم المرسلین (صلی الله علیه و آله) روی نمودند به امیرالمومنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) و به ایشان فرمودنداگر بنده ای مانند حضرت نوح (علیه السلام) در قوم خود عبادت خدا را به جا آورد و اندازه کوه احد طلا داشته باشد و همه را در راه خداوند متعال انفاق کند و خداوند عمر او را هزار سال گرداند و با پای پیاده هزار حج خانه خدا را به جا آورد و در بین صفا و مروه مظلومانه کشته شود و خداوند به ازای هر موی بدن او هزار ملک بیافریند که برای هر یک از آنها هزار زبان گویا باشد و آنها با این اوصاف هزار بار تسبیح خداوند را گویند. اما ای علی جان؛ اگر ولایت تو را به خداوند عرضه نکنند (امامت و ولایت تو راقبول نداشته باشند)، خداوند آنها را با صورت به آتش جهنم پرتاب می کند و بوی بهشت را استشمام نمی کنند.

الروضة فی فضائل أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیهما السلام (لابن شاذان القمی) - صفحه 96 - حدیث 84

 

 

  • مهدی جعفری

نظرات  (۱۰)

  • شاگرد سال 74
  • با سلام و عرض ادب

    مطلب را خواندم- باید بگویم ولایت امیر المومنین اصلا شباهتی به ولایت حضرت آقا ندارد- اجرای عدل و قسط در حکومت امیر المونین بود اما در اینجا اهداف سیاسی حرف اول را میزند- در درجه بعدی بنده فکر میکنم اگر در این کشور جنگی بشود و بنده شهید شوم شهید راه سیاست بازی شده ام نه شهید راه اسلام-

    و اینکه بگویید رهبر ما خودش بخودی خود کارش درست است قبول نیست زیرا که مگر میشود رهبری کارش درست باشد و اطرافیان او ناخلف باشند؟

    در زمان علی هم ناخلف داشتیم اما علی چگونه برخورد میکرد و ما چگونه برخورد میکنیم؟

     

    پاسخ:

    سلام. از اینکه لطف فرمودید و نظرتون رو اعلام کردید خیلی ممنونم. باید متذکر بشوم که منظور من از این حدیث و در کل،لینک آینه ولایت، تبیین ولایت معصومین (علیهم السلام) و مخصوصا امیرالمونین (علیه السلام) است. البته بنده ولایت فقیه را قبول دارم و به حضرت آقا ارادت ویژه ای دارم.ولی چون قصد دارم که به هیچ وجه در وبلاگم مطالب سیاسی مطرح نکنم از جواب دادن به شما معذورم. به نظر بنده شما دچار اشتباه و یک دید عوامانه شده اید. در صورت تمایل به جوابتان به monib.mj@gmail.com ایمیل بزنید تا به طور مفصل برایتان توضیح بدهم.

    با تشکر

    _@@@@@___
    _________ســلام___@@@@@___
    _________________@@@@@___
    _@@@@@@@@@@@@@@@_
    _@@@@@@@@@@@@@@@_
    ___________________________
    ______@@@@@@@@@_______
    __@@@@@_______@@@@@___
    _@@@@@_________@@@@@__
    _@@@@@___آپــــــم__@@@@@__
    _@@@@@_________@@@@@__
    __@@@@@_______@@@@@___
    ______@@@@@@@@@_______
    ___________________________
    __@@@@___________@@@@_
    ___@@@@_________@@@@__
    ____@@@@__جــیگر_@@@@___
    _____@@@@_____@@@@____
    ______@@@@___@@@@_____
    _______ @@@@@@@@______
    ________@@@@@@@_______
    __________________________
    ______@@@@@@@@@______
    ______@@@@@@@@@______
    ________دیـــــر__@@@@______
    ______________@@@@______
    ______@@@@@@@@@______
    ______@@@@@@@@@______
    ______نـکنی____@@@@ _____
    ______________@@@@ _____
    ______@@@@@@@@@______
    ______@@@@@@@@@______
  • مصطفی رمضانی
  • بسمه تعالی 
    سلام علیکم 
    ای کاش مطلبی بنویسید و غرضتون رو از ساخت این وبلاگ ارایه بدید تا ما بتونیم متناسب با غرضتون به این وبلاگ مراجعه کنیم. در ضمن سیاست هیچگاه از متن زندگی ما خارج نیست، و هیچ اشکالی به نظر نمی رسد که مسایل روز در آن مطرح شود تا به این سبب شبهه ها مطرح گردد و پاسخ داده شود. 
    ان شاء الله موفق و موید باشی و از چشم حسودان دور......

    سلام داداش خسته نباشی قربون محیت ولایتت بشم

    خوب کاری رو شروع میکنی امیدوارم از علما هم کمک بگیر ی خوبه

    و در ضمن سیاست دینی اشکال نداره البته به اون دوستم که متعرض شما شده باید گفت بره تاریخ اسلام خوب بخونه بد از رو شکمش حرف بزنه

    شعرات هم خوبه البته باید متخصصش جواب بده خلاصه باید آنقدر جذابش کنی که امثال من زیاد مشتریش شیم بجای رفتن سایت ایران فیلم بیایم تو وبلاگ شما

    به سایت مسجد صفا هم سری بزن خوب مخصوصا مرکز دانلودش قسمت  محرم امثال فقط زیارت عاشوراش برو بیست دقیقه اخرش گوش بده تونستی همه اش رو گوش بده با بفیه زیارت عاشورا های دیگه فرق دراه http://masjedsafa.com/

    یا علی

     

    با مطلبی که شما نوشته اید ، نمی دانم خداوند جرا اصلا سایر پیامبران را آفریده است ؟
    تو به خدا اجازه بدید امیر المونین (ع ) را همو جوری که هست بشناسیم و با غلو و غیره...
    این حدیث شما بیشتر آدم را می خنداند تا اینکه ارادت به به امام علی (ع ) را بیشتر کند.
    پاسخ:

    سلام. دین اسلام کامل ترین و آخرین دین الهیست و پیامیران پیشین هم مقدمه ساز این دین بوده اند. یعنی هر کس اسلام را رد کند، ادیان الهی را رد کرده است زیرا مقدمه بدون متن بی معنیست. خود اسلام هم روشی معین دارد که پیامبر مکرم اسلام (ص) آنها را بیان نموده و خداوند هم فقط آن روشها را به نحوی که خود دستور داده میپذیرد و لا غیر؛ که اصلی ترین آنها پذیرش ولایت معصومین(ع) است که در این دین شرط پذیرش همه اعمال و عبادات است. پس منطقیست وقتی این شرط رعایت نشود بقیه اعمال بیهوده باشد. مانند اینکه شما در اداره ای کارمند باشید و به جای کاری که از شما خواسته اند کاری را انجام بدهید که خودتان می خواهید و مطلوب رییس نیست. در این صورت نباید توقع پاداش داشته باشید بلکه شما را هم به دلیل کم کاری و تمرد تنبیه میکنند.

    در ضمن حدیث مذکور غلو نیست و شأن واقعی جناب امیر المونین (صلوات الله علیه) است. زیرا این حدیث بیانگر مقام بالای آن حضرت در درگاه الهیست و عقلا از صفات یک انسان خارج نیست که غلو حساب شود. آن حضرت را طبق آیات و روایات و تاریخ موجود بشناسید نه آنچه که در ذهن خود می پرورانید.

  • مجید پوریان منش
  • عرض ادب و احترام

    بسیار محبت فرمودید، و از اینکه حقیر را مورد تفقد قرار دادید سپاسگذارم.

    یاعلی

    احادیثی که شما نقل می کنید و به اونها استناد می کنید با هیچ نوع منطقی سازگار نیست مگر پیامبر اسلام (ص)  انا بشر مثلکم  .

    مگر جایگاه انسانها به آنچه در زمین انجام داده اند نیست ؟ پس چرا باید پیامبری شخصی را که هنوز متولد نشده است و هنوز کاری انجام نداده است به عنوان ولی خود قرار دهد ؟

    با این استدالال های شما علی کسی نبوده است بنا به آفرینشش و جبر خداوند قرار بوده که بهترین فرد روی زمین باشد نه به اختیار خود ؟

    اجازه دهید خود علی  (ع )با اعمالش بر قلوب مسلمین ولایت کند نه با احادبث ساختگی 

    پاسخ:

    سلام. 1) اینکه میفرمایید مطالب ما با هیچ منطقی سازگار نیست یک نوع جدل است . ما هم میتوانیم بگوییم مطالب ما را هر عاقلی میپذیرد و وجدان سالم آن را قبول میکند. 

    2) لطفا کلام دیگران مخصوصا بزرگانی چون پیامبر مکرم اسلام(ص) که بی حکمت نیست را ناقص نقل نکنید. اصل کلام این است :  أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یُوحى‏ إِلَیّ. اصل فرق ما با ایشان همان اتصال به وحی و غیب است. یعنی اتصال مستقیم ایشان با خداوند و عصمت.

    3) اشتباه شما این است که ابتدای وجود انسان را تولد در این دنیا میدانید. در صورتی که طبق نص صریح قرآن (أَشْهَدَهُمْ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلى‏ شَهِدْنا) ما همگی بدون تقدم و تاخر زمانی در یک زمان در عالم ذر بوده ایم و آنجا هم ایمان آورده ایم. پذیرش ولایت رسول الله (ص) و امیر المونین (ع) توسط انبیا پیشین صحیح است. زیرا چنین موجوداتی بوده اند فقط پا به عرصه این دنیا نگذاشته اند ولی وجودشان موثر است . (مانند خود خداوند که جسم دنیوی ندارند ولی وجودی اند که سر منشاء تمام آثار است)

    4) برخی از مقامات اهل بیت(علیهم السلام) اکتسابی است مانند ولایت و قرب الهی و ایمان و ... و بعضی عنایتی از جانب خداوند مانند امامت. خداوند در عوالم قبل از این دنیا علم داشته اند که وجود مقدس اهل بیت(ع) با اختیار خود چنان بندگی خدا میکنند که به بالاترین مقامات میرسند و چون ظرفیت وجودی بالایی داشته اند قابلیت پذیرفتن چنین مقاماتی را داشته اند.

    5) فضیلت امیر المونین (ع) فقط به این احادیث نقل شده نیست بلکه ایشان با اعمالشان به جایی رسیده اند که سزاوار چنین صفات و فضایلی شده اند.

    و الله اعلم ...


  • ایمان صفرآبادی
  • سلام
    به نظرم حرف هایی مثل سیاسی نیستم و از این جور حرف ها حرف بچه شیعه نیست
    نمیشه بگید من در اینجا به دین میپردازم و قصد ندارم به سیاست بپردازم

    خوشحال میشم به وبلاگ من سری بزنید و نظر بدهید
    پاسخ:
    سلام. بنده عرض نکردم که سیاسی نیستم، بلکه گفتم در این وبلاگ مسایل سیاسی را مطرح نمیکنم و رجوع دادم به ایمیلم.

    سلام

    نظرتون درباره مطلب زیر چیه .

    http://mehrdadghan.blogfa.com/post-679.aspx

  • مجید پوریان منش
  • عرض ادب و احترام
    با غزل " بـــــرون آ " چشم به راه حضورتان هستم.
                                                        یاعلی مدد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی