منیب

مُنیب گر ذلیل است باشد دلی برایش***مملوء ز مهر رویت،هم بغض هر عدویت

منیب

مُنیب گر ذلیل است باشد دلی برایش***مملوء ز مهر رویت،هم بغض هر عدویت

مشخصات بلاگ
منیب

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته ...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

پاسخگو

جمعه, ۱۰ آذر ۱۳۹۱، ۰۲:۳۲ ب.ظ

سلام علیکم. شما عزیزان می توانید سوالات مذهبی خود اعم از احکام و عقاید و شبهات و تاریخ و ... را در قسمت نظرسنجی ثبت کرده و یا به رایانامه monib.mj@gmail.com ارسال نموده  و پاسخ خود را دریافت نمایید.

التماس دعا

 

  • مهدی جعفری

نظرات  (۲)

سلام قرآن دارای چندآیه سجده دار واجب و مستحب است؟ باتشکر
پاسخ:
سلام . در 4آیه قران سجده واجب است که عبارتند از سجده 15،فصلت37،علق 19،نجم62 . و سجده مستحبه در 11مورد است اعراف، رعد، نحل، بنی اسراییل، مریم، نمل، ص، انشقاق، فرقان، حج 2ایه که آیات مربوطه در قرآن مشخص است.
با سلام خدا قوت
نظر شما درباره اینکه قرآن از طراوشات ذهن پیامبر است که روشن‌فکران مطرح کرده را می‌‌خواستم. و همین‌طور اینکه می‌گویند این سخنان از دل پیامبر جوشیده و منکر سخن الهی آن نمی‌شوند.
التماس دعا
پاسخ:

سلام و عرض و ادب

وقتی ما اصل نبوت را با عقل اثبات میکنیم بیان مینماییم که چنین شخصی باید دارای عصمت و از اشتباه به دور باشد؛ زیرا اگر چنین نبود مردم نمیتوانستند به آن اطمینان کنند و این با حکمت خداوند ناسازگار است. حال وقتی آن پیامبر الهی معجزه می آورد الهی بودن خود و مدعایش را اثبات میکند. پس وقتی پیامبر (ص) میفرماید که  قرآن را خدا نازل کرده است پس نمیتواند دروغ باشد زیرا با عصمت ایشان منافات دارد. همچنین کلام ایشان که در قرآن هم آمده«وَ ما یَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏. إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْیٌ یُوحی»(3-4 نجم: من از روی هوای نفس سخن نمیگویم و سخنان من غیر از وحی الهی نیست) بیانگر همین مطلب است. اگر هم طبق ادعای موجود در سوال شما قرآن سخن الهی باشد که از دل پیامبر جوشیده است بالاخره حرفهایش صحیح است و خود قرآن می گوید که این کتاب مستقیما از جانب خداوند است و مویدات آن همان آیات فوق در سوره نجم و آیه «آنّا انزلنا القرآنا»(2 یوسف : ما قرآن را نازل کردیم) و ... است. 

موفق باشید. محتاج دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی